søndag 24. januar 2010

Scandinavian star

Så i dag en dokumentar om brannen ombord på båten Scandinavian Star som var på vei fra Oslo til Danmark.

Jeg var 6,5 år den gangen og husker veldig godt jeg hørte om brann om bord i en båt og bilder i aviser og på nyheter som viste bilder av en utbrent båt og båt det veltet røyk ut av. Jeg husker ikke så mye av det at det var mennesker som døde der(160 stk), men jeg husker jeg hørte om en som jeg ikke kjente, men var kollega av mamma.

Jeg husker også bildet av en mann som gikk i land fra en redningsbåt med barna sine og holdt sønnen sin i armene og hadde et teppe rundt seg.

Den 7. april i år vil det være 20 år siden alt dette som gjorde så store inntrykk på meg skjedde.

Og det er for meg utrolig at jeg er såpass opp i årene at jeg kan huske ting som gjorde slikt inntrykk på meg 20 år tilbake.Det er faktisk gått så mye som 20 år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar